Högt betyg åt färdtjänst- och sjukresor
Nyheter
24 februari 2020
Text:
I en ny rapport från Anbaro om färdtjänst- och sjukresor ger resenärer beställningen, framkörningen och resan ett bra eller mycket bra betyg. Nio av tio som beställer färdtjänst- och sjukresor är nöjda. En av de viktigaste punkterna är kontakten med föraren och bemötande.
– Det är ett bra betyg för taxinäringen att nio av tio resenärer är nöjda med taxiföretagen som utför färdtjänst- och sjukresor. Framförallt är det positivt att resenärerna ger förarna så fint betyg för sitt bemötande, säger Claudio Skubla, förbundsdirektör Svenska Taxiförbundet.
Skolskjutsen står tillsammans med färdtjänsten för cirka hälften av taxibranschens verksamhet.
Undersökningen baseras på svar från närmare 60 000 personer i hela landet. Resultatet visar bland annat att 90 procent av färdtjänst- och sjukhusresenärerna är nöjda med beställning och resa sammantaget, att 92 procent är nöjda med förarens bemötande och att 95 procent av resenärerna kom fram i tid, det vill säga inom fem minuter.
Annons:
Anmäl dig till nyhetsbrevet!