Avtalet mellan Taxibokning Sverige AB och Svea Taxi Allians, en del av Taxi Stockholm-koncernen, upphör att gälla den 14 maj. Enligt Taxibokning har de valt att avsluta avtalet för att tydliggöra sitt varumärke som Sveriges största bokningsplattform för taxi.
Taxi Stockholms marknads- och försäljningschef Henrik Boström berättar att företaget en längre tid arbetat för att utveckla egen teknik och bokningsplattform för Svea Taxi.
-Tanken är att vi själva ska äga och kontrollera tekniken så att vi kan anpassa och förbättra våra tjänster utifrån våra resenärers behov och önskemål. Nu är vi redo att öppna upp vår plattform för bokningar i hela Sverige.
-I samband med vårt teknikskifte lanserar vi en helt ny app och kundportal för Svea Taxi. För att fortsätta boka resor via mobiltelefonen, behöver resenärerna ladda ner appen som heter Svea Taxi. Appen finns tillgänglig både på Google Play och App Store. För företagskunder som använder den nuvarande kundportalen, krävs en registrering i vår nya kundportal. De uppmanas att kontakta Taxi Stockholms säljavdelning, den hjälper sedan till med att sätta upp en ny användarprofil. Bokningsmodulen på vår hemsida kommer även att bytas ut, men det sker per automatik. Resenärerna själva behöver inte göra några åtgärder, säger Henrik Boström.
Källa: Taxibokning och Taxi Stockholm.