Taxi Strängnäs har fått nya ägare i Angela Kübek och Mikael Vidman Kübek. De tog över verksamheten 22 oktober.
En av de första åtgärderna var att återinföra den lokala telefonväxeln med syftet att förbättra kundservicen. Callcenter utomlands skrotas därmed. De satsar också på ett nytt bokningssystem och anställda med erfarenhet.
– Det var dyrt att ha växeln i huset men nu känner jag att det är fler fördelar att ha den hemma än utlagd på ett callcenter, för det har inte fungerat för oss. Det är jättemånga som har varit oroliga och missnöjda och rent krasst så har jag tagit till mig av all kritik från kunder och alla våra samarbetspartners, förklarar Angela Kübek som tidigare drivit eget som business controller till.
Paret satsar också på nattöppet veckans samtliga dagar och att kunna boka taxi via app och hemsida.
– Vårt mål är att bli störst i Sörmland. Strängnäs är ju en stad som ligger väldigt centralt. Vi vill sträcka ut oss i hela Sörmland. Jag tänker också att alla ska kunna samarbeta med varandra, som det funkar i byggbranschen. Jag är ju rörmokare och kan jag inte ta ett jobb så ringer jag till en kollega, det är så jag vill att det ska fungera i taxibranschen också, säger Mikael Vidman Kübek.
Källa: Eskilstuna-Kuriren.