Caboline ska köra e-handelsreturer
Nyheter
09 mars 2019
Text:
Cabonline lanserar nu tjänsten Reliver där e-handelskunder kan skicka tillbaka sin beställda varor med hjälp av taxikoncernen. Reliver presenteras i dag på D-Congress 2019 i Göteborg – Sveriges största e-handelsevent.
Efterfrågan på problemfria returer växer och är viktig för e-handelsföretagens lönsamhet. Med över 5 000 bilar i Norden kan Cabonline leverera returtjänsten med nationell täckning.
- Våra bilar finns tillgängliga – framförallt på tider när kunderna är hemma. Vi kan snabbt vara på plats, hämta paketen och sedan effektivt leverera dem till rätt transportföretag, säger Kenneth Verlage, chef för Cabonline Sverige.
– För oss är lanseringen av Reliver ett viktigt steg i expansionen av vår affär till nya områden, säger Peter Viinapuu, koncernchef för Cabonline. Returleveranser innebär att våra bilar kan utnyttjas mer på kvällar och helger när vi normalt har lägre beläggning. Det innebär att vår tillgänglighet ökar, vilket gör oss till en mer attraktiv partner för våra kunder inom offentlig och privat sektor. Därmed blir vi också än mer attraktiva för e-handelsföretagen.
Annons:
Anmäl dig till nyhetsbrevet!